Veelgestelde vragen

1.   Hoe werkt bestellen?
2.   Heb ik een account nodig?
3.   Hoe kan ik betalen?
4.   Wat kost een IDeal betaling?
5.   Kan ik voor het leveren van de afvalcontainer een specifieke tijd aangeven?
6.   Als ik nu bestel, wanneer kan mijn container dan worden geplaatst?
7.   Kan ik alles in een hout/puin container gooien?
8.   Ik wil mijn container laten wisselen. Hoe moet ik dat doen?
9.   Mijn container is nog niet geleverd of is niet juist volgens afspraak.
10.  De container die ik besteld heb, is eigenlijk te klein. Wat moet ik doen?
11. Kan ik de dag van levering nog veranderen?
12. Moet ik extra kosten betalen wegens verboden materialen in mijn container?
13. Wat gebeurd er als er een afwijkende lading in de container zit?
14. Kan ik mijn koelkast of vriezer in de container gooien?
15. Leveren jullie de container ook op zaterdag?
16. De politie of gemeente eist dat de container direct wordt opgehaald. Wat moet ik doen?
17. Kan de container in heel Nederland geplaatst worden?
18. Hoe kan ik mijn container laten ophalen?
19. Hoeveel plek dien ik vrij te houden voor het plaatsen van de container?
20. Tot hoe hoog mag de container worden beladen?
21. Moet ik aanwezig zijn bij het plaatsen of ophalen van de container?
22. Wie is er verantwoordelijk voor de container?
23. Mag ik ook zand of grond in de container gooien van gemengd bouw en sloopafval?
24. Hoeveel zand/grond mag er in de container voor schoonpuin zitten?
25. Kan ik ook stortkokers, dekzeil of een oploopplank bij de container bestellen?
26. Hoeveel sloten heb ik nodig voor een afsluitbare container?
27. Staat uw vraag er niet bij?

 

1.   Hoe werkt bestellen? 
Stap 1: Klik op het plus teken achter de gewenste container en klik daarna in de winkelwagen op "bestellen". 

Stap 2: Vul uw factuurgegevens en afleveradres in. U heeft de mogelijkheid te kiezen voor levering vroeg (07:00-10:00) in de ochtend (07:00-12:00) of de middag (12:00-18:00). Klik daarna op "Bestelling afrekenen".

Stap 3: Kies de gewenste bank en rond de betaling af via iDEAL. Zodra de betaling afgerond is ontvangt u een bevestigingse-mail inclusief factuur.

Stap 4: Wanneer de afvalcontainer gevuld is kan deze worden afgevoerd. Vul hiervoor het ophaalformulier in. De link naar het ophaalformulier is te vinden in de bevestigingsmail die u na uw bestelling heeft ontvangen.

2.   Heb ik een account nodig?
Nee, op gamma-containerservice is het niet mogelijk een account aan te maken.

3.   Hoe kan ik betalen?
U kunt  betalen met iDeal, veilig via uw eigen bank. iDeal wordt op dit moment ondersteund door de volgende banken:

Rabobank
Abn Amro Bank
Fortis
ING
SNS Bank
ASN Bank
SNS Regio Bank
Triodos Bank
Knab
Van Lanschot Bankiers
Moneyou
Handelsbanken
Bunq

Kijk op www.ideal.nl voor meer informatie over deze dienst.

4.   Wat kost een IDeal betaling?
Betalen via IDeal is gratis.

5.   Kan ik voor het leveren van de afvalcontainer een specifieke tijd aangeven? 
U kunt bij ons een voorkeur van tijd aangeven, namelijk vroeg, ochtend of middag. Bij vroege levering plaatsen we tussen 07:00 en 10:00, in de ochtend is dat van 07:00 uur t/m 12:00 uur en in de middag tussen 12:00 uur en 18:00 uur. Indien u een tijdstip wilt afspreken, streven wij ernaar om dit uit te voeren. LET OP! Wij hebben te maken met planningen en verkeersdrukte en kunnen daarom geen garantie van tijdblok of tijdstip geven. Wel kunnen wij van te voren contact met u opnemen zodat u weet dat wij onderweg zijn. Zet uw eventuele voorkeur voor een tijdstip en een telefoonnummer, als u gebeld wilt worden, in de extra informatie van het bestelformulier, zodat onze planners hier rekening mee kunnen houden.

6.   Als ik nu bestel, wanneer kan mijn container dan worden geplaatst?
Indien u op werkdagen voor 23:59 uur besteld, kunnen wij de volgende dag uw container leveren. Gebruik onderstaand overzicht om te bepalen wanneer uw afvalcontainer geleverd kan worden. Voor bestellingen tussen 16:00 en 23:59 is het niet mogelijk een plaatsingsvoorkeur (vroeg/ochtend/middag) door te geven. Containers zonder plaatsingsvoorkeur worden geplaatst tussen 07:00 en 18:00.

Big Bags en BiggerBags worden geleverd door een pakketdienst. Bezorging vindt standaard de volgende dag plaats, indien voor 19:00 uur besteld, met uitzondering van zon- en feestdagen.

Besteld op Plaatsing Tijdblok
Maandag (voor 16:00) Dinsdag tussen 07:00-10:00 (vroeg), 07:00-12:00 (ochtend) of 12:00-18:00 (middag)
Maandag (tussen 16:00-23:59) Dinsdag tussen 07:00-18:00 (geen voorkeur)
Dinsdag (voor 16:00) Woensdag tussen 07:00-10:00 (vroeg), 07:00-12:00 (ochtend) of 12:00-18:00 (middag)
Dinsdag (tussen 16:00-23:59) Woensdag tussen 07:00-18:00 (geen voorkeur)
Woensdag (voor 16:00) Donderdag tussen 07:00-10:00 (vroeg), 07:00-12:00 (ochtend) of 12:00-18:00 (middag)
Woensdag (tussen 16:00-23:59) Donderdag tussen 07:00-18:00 (geen voorkeur)
Donderdag (voor 16:00) Vrijdag tussen 07:00-10:00 (vroeg), 07:00-12:00 (ochtend) of 12:00-18:00 (middag)
Donderdag (tussen 16:00-23:59) Vrijdag tussen 07:00-18:00 (geen voorkeur)
Vrijdag (voor 16:00) Zaterdag * tussen 07:00-12:00 (ochtend)
Vrijdag (na 16:00) Maandag tussen 07:00-18:00 (geen voorkeur)
Zaterdag Maandag tussen 07:00-18:00 (geen voorkeur)
Zondag Dinsdag tussen 07:00-10:00 (vroeg), 07:00-12:00 (ochtend) of 12:00-18:00 (middag)

7.   Kan ik alles in een hout/puin container gooien? 
Ja dat is mogelijk. Wel moet u dat dan eerst kenbaar maken bij onze klantenservice via een e-mail met vermelding van uw ordernummer en wij mailen u een factuur zodat u het verschil kunt bijbetalen. LET OP! Als u het niet van te voren kenbaar maakt blijft de container staan en worden er extra transportkosten berekend.

8.   Ik wil mijn container laten wisselen. Hoe moet ik dat doen? 
U kunt de container laten wisselen door het ophaalformulier, welke u per mail toegestuurd heeft gekregen, retour te sturen en daarop kunt u dan aangeven dat het gaat om het wisselen van de container. Tevens besteld u dan op de site een nieuwe container en geeft op het bestelformulier nogmaals aan dat het om het wisselen van de container gaat. Heeft u geen email ontvangen? Wellicht is deze dan in uw spam map/ongewenste post terecht gekomen.

9.   Mijn container is nog niet geleverd of is niet juist volgens afspraak.
Controleer eerst de gegevens van uw bestelling. Klopt de leverdatum? Zo ja, neem dan contact op met onze klantenservice via telefoonnummer 072-7514030 of via het contactformulier .

10.   De container die ik besteld heb, is eigenlijk te klein. Wat moet ik doen?
Wij adviseren u de bestelde container vol te maken en daarna een aanvulcontainer te bestellen via de site. Na het vullen van de container kunt u inschatten welke aanvullende container u denkt nodig te hebben.

11.   Kan ik de dag van levering nog veranderen?
Ja. U kunt de verandering per email bevestigen. Bij ontvangst van de email, wijzigen wij de datum van levering. Dit dient u te doen 48 uur voor de bestaande datum van de levering.

12.   Moet ik extra kosten betalen wegens verboden materialen in mijn container?

De containerinhoud kan worden afgekeurd op basis van niet toegestane afvalstoffen:
a. Tijdens het afvoeren van de container, door de chauffeur.
In dat geval wordt de container niet afgevoerd en wordt er contact met u opgenomen via e-mail of telefoon door de Gamma-containerservice klantenservice. Daarnaast worden loze ritkosten in rekening gebracht voor het niet kunnen afvoeren van de container. De loze ritkosten bedragen €50,00 incl. btw. U kan er voor kiezen het niet toegestane afval af te laden of alsnog aan te bieden tegen meerkosten. 
b. Na het afvoeren van de container, door de verwerker. (bijvoorbeeld omdat het niet toegestane afval onderin de container is aangeboden)
De container wordt verwerkt op basis van het aangeboden afval in de container. U ontvangt u per e-mail de reden van de overtreding. Daarnaast ontvangt u per e-mail een aanvullend factuur.

13.   Wat gebeurd er als er een afwijkende lading in de container zit?
Na overleg met de verwerker wordt er een boetebedrag vastgesteld. Dit bedrag bestaat uit de kosten voor de speciale verwerking.

14.   Kan ik mijn koelkast of vriezer in de container gooien?
Nee. Wij raden u aan uw koelkast of vriezer zelf bij de gemeente te brengen, of aan te melden, zodat ze uw koelkast of vriezer komen halen. Vaak is deze dienst gratis via de gemeente.

15.   Leveren jullie de container ook op zaterdag?
Ja, tegen een toeslag van € 10,- leveren wij de container op zaterdag.

- Plaats uiterlijk op vrijdag voor 16:00 uw bestelling via Gamma-containerservice.nl voor plaatsing van de afvalcontainer op zaterdag.
- Afvalcontainers worden enkel in de ochtend geplaatst, tussen 07:00 en 12:00.
- Voor plaatsing op zaterdag rekenen wij een extra toeslag van €10,- inclusief btw per container.
- Afvoeren van een volle container op zaterdag is niet mogelijk. (geldt ook bij een wissel, de volle container wordt na het weekend afgevoerd)
- Op zaterdag is Gamma-containerservice.nl telefonisch niet bereikbaar. Stuur ons bij vragen of problemen een bericht via het contactformulier.

16.   De politie of gemeente eist dat de container direct wordt opgehaald. Wat moet ik doen?
U bent zelf verantwoordelijk voor een vergunning bij uw gemeente. Indien uw container verplaatst moet worden berekenen wij eenmalige transportkosten à €50,00 incl. btw. Bij het verwijderen van de container in opdracht van uw gemeente en/of politie bent u het gehele orderbedrag kwijt, ook als de container niet of half gevuld is. Tevens komen er extra transportkosten bij.

17.   Kan de container in heel Nederland geplaatst worden?
Ja. Wij leveren in heel Nederland voor dezelfde prijs. (Bestellen op werkdagen voor 23:59 uur, de volgende dag geleverd). Helaas worden er geen afvalcontainers geplaatst op de Waddeneilanden.

18.   Hoe kan ik mijn container laten ophalen?
Dit kunt u doen door de link 'afvalcontainer ophaalformulier' aan te klikken die u bij uw online factuur in de mailbox heeft gekregen. Daar kunt u een vinkje geven in het hokje van de op te halen container. Door het kalendericoontje aan te klikken kunt u een ophaaldatum aangeven. Let op! dit is een indicatiedatum. U kunt het ophaalfomulier dan verzenden. Heeft u geen bevestiging ontvangen? Kijkt u dan even in uw spam map.

19.   Hoeveel plek dien ik vrij te houden voor het plaatsen van de container?
U moet er rekening mee houden dat het plaatsen van de container 3 autoparkeerplaatsen in beslag neemt. Dit is voor de vrachtwagen die achterwaarts de container rechtuit moet neerzetten en ophalen. De container zelf neemt een ruimte van één parkeerplaats in. Voor een 15 m3 container zijn dat 6 parkeerplaatsen die vrij moeten zijn bij het plaatsen en neemt 2 parkeerplaatsen in beslag.

20.   Tot hoe hoog mag de container worden beladen?
De container mag maximaal 20 cm boven de rand van de container worden beladen en wel zo dat de vracht goed klem en veilig in de container blijft tijdens het transport. Verkeersveiligheid vinden wij erg belangrijk, dus als de chauffeur ter plekke een te hoog beladen container constateert zijn wij gedwongen deze te laten staan en worden er loze rit kosten in rekening gebracht. De kosten voor een loze rit bedragen €50,00 incl. btw.

21.   Moet ik aanwezig zijn bij het plaatsen of ophalen van de container?
Nee. Als u tijdens de bestelling in het opmerkingen-veld aangeeft waar de container geplaatst moet worden zal de chauffeur hier rekening mee houden tijdens de plaatsing. Wel dient u telefonisch bereikbaar te zijn op het telefoonnummer dat u opgeeft bij uw bestelling als zich onverhoopt toch een probleem voordoet. Opmerkingen voor het afvoeren van de container kan u doorgeven wanneer u het ophaalformulier invult. Voor het ophalen dient u te zorgen dat de container vrij staat en bereikbaar is voor de chauffeur. Als de container niet vrij staat, rijdt de chauffeur een loze rit en zullen er ritkosten in rekening worden gebracht. De kosten voor een loze rit bedragen €50,00 incl. btw.

22.   Wie is er verantwoordelijk voor de container?
U bent als opdrachtgever verantwoordelijk voor de geplaatste container. In geval van schade aan de container door brand, ernstige schade aan de container zelf, op last van de gemeente, (milieu)politie of brandweer komen voor uw rekening. Tevens dient u te allen tijden bij het plaatsen en ophalen van de container te zorgen dat de container vrij staat. Kan de container niet worden geplaatst of worden opgehaald, dan zullen er extra transportkosten in rekening gebracht voor de zgn. loze rit. De kosten voor een loze rit bedragen €50,00 incl. btw.

23.   Mag ik ook zand of grond in de container gooien van gemengd bouw en sloopafval?
Nee. Deze moet apart worden afgevoerd in een container die geschikt is voor zand of grond. Bij de container voor gemengd bouw en sloopafval mag maximaal 10% zand of grond zitten. Komt u boven de 10% of andere vervuiling, dan dient u de extra verwerkings kosten apart bij te betalen. Graszoden of een beetje boomwortels is geen probleem als dit zit vermengd door de grond/zand container.

24.   Hoeveel zand/grond mag er in de container voor schoonpuin zitten?
Maximaal 10%. Dit is gruis afkomstig van het puin. Grond en/of tuinaarde aanbieden in deze container is niet toegestaan.

25.   Kan ik ook stortkokers, dekzeil of een oploopplank bij de container bestellen?
Deze kunt u niet bestellen via GAMMA containerservice, maar uiteraard wel rechtstreeks via gamma.nl

26.   Hoeveel sloten heb ik nodig voor een afsluitbare container?
Meestal heeft u genoeg aan 2 sloten. Een hangslot van 4x3 cm is vaak voldoende. Deze kunt u direct bestellen op gamma.nl

27.   Staat uw vraag er niet bij?
U kunt via het contactformulier uw vragen stellen. Wilt u direct antwoord op uw vraag? Neemt u dan telefonisch contact met onze klantenservice.

SUEZ Copyright SUEZ Nederland Holding B.V., Meester E.N. van Kleffenstraat 10, 6842 CV Arnhem