Veelgestelde vragen

Vragen over bestellen

1.   Hoe werkt bestellen?
2.   Heb ik een account nodig?
3.   Hoe kan ik betalen?
4.   Wat kost een IDeal betaling?
5.   Kan ik de dag van levering nog veranderen?
6.   Kan ik ook stortkokers, dekzeil of een oploopplank bij de container bestellen?

Vragen over levering en ophalen

7.   Kan de container in heel Nederland geplaatst worden?
8.   Kan ik voor het leveren van de afvalcontainer een specifieke tijd aangeven?
9.   Als ik nu bestel, wanneer kan mijn container dan worden geplaatst?
10.   Hoe laat wordt mijn container geplaatst?
11.   Word ik voor plaatsing gebeld??
12.   Leveren jullie de container ook op zaterdag?
13.   Mijn container is nog niet geleverd of is niet juist volgens afspraak.
14.   Moet ik aanwezig zijn bij het plaatsen of ophalen van de container?
15.   Waar kan de container worden geplaatst?
16.   Hoe lang kan de container blijven staan?
17.   Hoe kan ik mijn container laten ophalen?
18.   Ik wil mijn container laten wisselen. Hoe moet ik dat doen?

Vragen over containers

19. De container die ik besteld heb, is eigenlijk te klein. Wat moet ik doen?
20. De politie of gemeente eist dat de container direct wordt opgehaald. Wat moet ik doen?
21.  Hoeveel plek dien ik vrij te houden voor het plaatsen van de container?
22.  Tot hoe hoog mag de container worden beladen?
23.  Wie is er verantwoordelijk voor de container?
24.  Hoeveel sloten heb ik nodig voor een afsluitbare container?
25.  Moet ik een vergunning aanvragen voordat ik een container laat plaatsen?
26.  Mag ik de container zelf verplaatsen?

Vragen over aangeboden afval

27.   Kan ik alles in een hout/puin container gooien?
28.   Moet ik extra kosten betalen wegens verboden materialen in mijn container?
29.   Wat gebeurd er als er een afwijkende lading in de container zit?
30.   Kan ik mijn koelkast of vriezer in de container gooien?
31.   Mag ik ook zand of grond in de container gooien van gemengd bouw en sloopafval?
32.   Hoeveel zand/grond mag er in de container voor schoonpuin zitten?
33.   Welk afval is (niet) toegestaan in mijn afvalcontainer?
34.   Kan ik de afvalsoort wijziging nadat ik een bestelling heb geplaatst?

Overige vragen

35.   Waar vind ik het privacy beleid?
36.   Waar vind ik de algemene voorwaarden?
37.   Staat uw vraag er niet bij?


Vragen over bestellen

1.   Hoe werkt bestellen? 
Stap 1: Klik op het plus teken achter de gewenste container en klik daarna in de winkelwagen op "bestellen". 

Stap 2: Vul je factuurgegevens en afleveradres in. Je hebt de mogelijkheid te kiezen voor levering vroeg (07:00-10:00) in de ochtend (07:00-12:00) of de middag (12:00-18:00). Klik daarna op "Bestelling afrekenen".

Stap 3: Kies de gewenste bank en rond de betaling af via iDEAL. Zodra de betaling afgerond is ontvang je een bevestigingse-mail inclusief factuur.

Stap 4: Wanneer de afvalcontainer gevuld is kan deze worden afgevoerd. Vul hiervoor het ophaalformulier in. De link naar het ophaalformulier is te vinden in de bevestigingsmail die je na bestelling hebt ontvangen.

2.   Heb ik een account nodig?
Nee, op GAMMA-containerservice is het niet mogelijk een account aan te maken.

3.   Hoe kan ik betalen?
Je kan betalen met iDeal, veilig via jouw eigen bank. iDeal wordt op dit moment ondersteund door de volgende banken:

Rabobank
ABN AMRO Bank
Fortis
ING
SNS Bank
ASN Bank
SNS Regio Bank
Triodos Bank
Knab
Van Lanschot Bankiers
Moneyou
Handelsbanken
Bunq

Kijk op www.ideal.nl voor meer informatie over deze dienst.

4.   Wat kost een IDeal betaling?
Betalen via IDeal is gratis.

5.  Kan ik de dag van levering nog veranderen?
Ja. je kunt de verandering per email bevestigen. Bij ontvangst van de email, wijzigen wij de datum van levering. Dit dient je te doen 48 uur voor de bestaande datum van de levering.

6.  Kan ik ook stortkokers, dekzeil of een oploopplank bij de container bestellen?
Deze kun je niet bestellen via GAMMA containerservice, maar uiteraard wel rechtstreeks via gamma.nl


Vragen over levering en ophalen

7.  Kan de container in heel Nederland geplaatst worden?
Ja. Wij leveren in heel Nederland voor dezelfde prijs. (Bestellen op werkdagen voor 23:59 uur, de volgende dag geleverd). Helaas worden er geen afvalcontainers geplaatst op de Waddeneilanden.

8.   Kan ik voor het leveren van de afvalcontainer een specifieke tijd aangeven? 
Je kunt bij ons een voorkeur van tijd aangeven, namelijk vroeg, ochtend of middag. Bij vroege levering plaatsen we tussen 07:00 en 10:00, in de ochtend is dat van 07:00 uur t/m 12:00 uur en in de middag tussen 12:00 uur en 18:00 uur. Indien je een tijdstip wilt afspreken, streven wij ernaar om dit uit te voeren. LET OP! Wij hebben te maken met planningen en verkeersdrukte en kunnen daarom geen garantie van tijdblok of tijdstip geven. Wel kunnen wij van te voren contact met je opnemen zodat je weet dat wij onderweg zijn. Zet een eventuele voorkeur voor een tijdstip en een telefoonnummer, of als je gebeld wilt worden, in de extra informatie van het bestelformulier, zodat onze planners hier rekening mee kunnen houden.

9.   Als ik nu bestel, wanneer kan mijn container dan worden geplaatst?
Indien je op werkdagen voor 23:59 uur besteld, kunnen wij de volgende dag de container leveren. Gebruik onderstaand overzicht om te bepalen wanneer de afvalcontainer geleverd kan worden. Voor bestellingen tussen 16:00 en 23:59 is het niet mogelijk een plaatsingsvoorkeur (vroeg/ochtend/middag) door te geven. Containers zonder plaatsingsvoorkeur worden geplaatst tussen 07:00 en 18:00.

Big Bags en BiggerBags worden geleverd door een pakketdienst. De levering vindt binnen twee werkdagen plaats.

Besteld op Plaatsing Tijdblok
Maandag (voor 16:00) Dinsdag tussen 07:00-10:00 (vroeg), 07:00-12:00 (ochtend) of 12:00-18:00 (middag)
Maandag (tussen 16:00-23:59) Dinsdag tussen 07:00-18:00 (geen voorkeur)
Dinsdag (voor 16:00) Woensdag tussen 07:00-10:00 (vroeg), 07:00-12:00 (ochtend) of 12:00-18:00 (middag)
Dinsdag (tussen 16:00-23:59) Woensdag tussen 07:00-18:00 (geen voorkeur)
Woensdag (voor 16:00) Donderdag tussen 07:00-10:00 (vroeg), 07:00-12:00 (ochtend) of 12:00-18:00 (middag)
Woensdag (tussen 16:00-23:59) Donderdag tussen 07:00-18:00 (geen voorkeur)
Donderdag (voor 16:00) Vrijdag tussen 07:00-10:00 (vroeg), 07:00-12:00 (ochtend) of 12:00-18:00 (middag)
Donderdag (tussen 16:00-23:59) Vrijdag tussen 07:00-18:00 (geen voorkeur)
Vrijdag (voor 16:00) Zaterdag * tussen 07:00-12:00 (ochtend)
Vrijdag (na 16:00) Maandag tussen 07:00-18:00 (geen voorkeur)
Zaterdag Maandag tussen 07:00-18:00 (geen voorkeur)
Zondag Dinsdag tussen 07:00-10:00 (vroeg), 07:00-12:00 (ochtend) of 12:00-18:00 (middag)

10. Hoe laat wordt mijn container geplaatst? 
Op de dag van levering wordt de container geplaatst op basis van de door jouw opgeven voorkeur. Containers met voorkeur vroeg worden geplaatst tussen 07:00 en 10:00, ochtend tussen 07:00 en 12:00 en containers met voorkeur middag tussen 12:00 en 18:00. Heb je geen voorkeur doorgegeven? De container wordt dan geplaatst tussen 07:00 en 18:00. Helaas kunnen we geen exact tijdstip aan je doorgeven. Ook is het mogelijk dat van het door jouw opgegeven voorkeursblok wordt afgeweken, bijvoorbeeld omdat een chauffeur te maken heeft met verkeersdrukte, uitlopende opdrachten of pech. Het voorkeursblok is geen garantie.

11. Word ik voor plaatsing gebeld? 
Je wordt niet standaard gebeld, maar dit is wel mogelijk. Wanneer je voor plaatsing gebeld wilt worden, verzoeken wij je dit te vermelden in het "opmerkingen" veld tijdens het plaatsen van een bestelling.

12. Leveren jullie de container ook op zaterdag?
Ja, tegen een toeslag van € 10,- leveren wij de container op zaterdag.

13. Mijn container is nog niet geleverd of is niet juist volgens afspraak.
Controleer eerst de gegevens van je bestelling. Klopt de leverdatum? Zo ja, neem dan contact op met onze klantenservice via telefoonnummer 072-7514030 of via het contactformulier .

14. Moet ik aanwezig zijn bij het plaatsen of ophalen van de container?
Nee. Als je tijdens de bestelling in het opmerkingen-veld aangeeft waar de container geplaatst moet worden zal de chauffeur hier rekening mee houden tijdens de plaatsing. Wel dien je telefonisch bereikbaar te zijn op het telefoonnummer dat je opgeeft bij je bestelling als zich onverhoopt toch een probleem voordoet. Opmerkingen voor het afvoeren van de container kan je doorgeven wanneer je het ophaalformulier invult. Voor het ophalen dien je te zorgen dat de container vrij staat en bereikbaar is voor de chauffeur. Als de container niet vrij staat, rijdt de chauffeur een loze rit en zullen er ritkosten in rekening worden gebracht. De kosten voor een loze rit bedragen €75,00 incl. btw voor een 1m3 Big Bag, 3m3 container, 6m3 container, 10m3 container en gesloten 10m3 container. De kozen voor een loze rit bedragen € 90,00 incl. btw voor een 3m3 BiggerBag en 15m3 container.

15.  Waar kan de container worden geplaatst?
Houd bij het kiezen van een plaatsingslocatie voor de container rekening met de volgende zaken:
- Er moet voldoende ruimte zijn om de container te plaatsen. Ook de toegangsweg naar de locatie moet voldoende toegankelijk zijn voor een vrachtwagen. Let op bomen, lantaarnpalen etc.
- De container moet ook weer worden afgevoerd en is dan een stuk zwaarder. Door het gewicht van de container en de vrachtwagen kan de onderliggende bestrating verzakken.
- Ook onder de bestrating kan schade ontstaan aan leidingen, buizen, elektriciteitskabels etc.
- Overleg tijdens plaatsing met de chauffeur. Ben je niet aanwezig tijdens plaatsing? Tijdens je bestelling kun je in het "opmerkingen" veld extra plaatsings- of afvoer aanwijzingen voor de chauffeur achterlaten.
- Neem bij twijfel over de locatie waar de container moet worden geplaatst contact met ons op.

16.  Hoe lang kan de container blijven staan?
De tarieven genoemd op Gamma-container zijn inclusief 8 weken huur. Wanneer je binnen deze 8 weken het ophaalformulier indient worden er geen extra kosten berekend. Wanneer de container langer dat 8 weken op je adres staat, zijn de extra kosten €7,50 per week inclusief BTW.

17.  Hoe kan ik mijn container laten ophalen?
Dit kun je doen door de link 'afvalcontainer ophaalformulier' aan te klikken die je bij de online factuur in je mailbox hebt gekregen. Daar kun je een vinkje geven in het hokje van de op te halen container. Door het kalendericoontje aan te klikken kun je een ophaaldatum aangeven. Let op! dit is een indicatiedatum. Je kan het ophaalfomulier dan verzenden. Heb je geen bevestiging ontvangen? Kijk dan even in de spam map.

18.  Ik wil mijn container laten wisselen. Hoe moet ik dat doen? 
Je kunt de container laten wisselen door het ophaalformulier, welke je per mail toegestuurd hebt gekregen, retour te sturen en daarop kun je aangeven dat het gaat om het wisselen van de container. Tevens bestel je dan op de site een nieuwe container en geeft op het bestelformulier nogmaals aan dat het om het wisselen van de container gaat. Heb je geen email ontvangen? Wellicht is deze dan in de spam map/ongewenste post terecht gekomen.


Vragen over containers

19.  De container die ik besteld heb, is eigenlijk te klein. Wat moet ik doen?
Wij adviseren je om de bestelde container vol te maken en daarna een aanvulcontainer te bestellen via de site. Na het vullen van de container kun je inschatten welke aanvullende container je denkt nodig te hebben.

20.  De politie of gemeente eist dat de container direct wordt opgehaald. Wat moet ik doen?
Je bent zelf verantwoordelijk voor een vergunning bij jouw gemeente. Indien de container verplaatst moet worden berekenen wij eenmalige transportkosten à €75,00 incl. btw voor een 1m3 Big Bag, 3m3 container, 6m3 container, 10m3 container en gesloten 10m3 container en € 90,00 incl. btw voor een 3m3 BiggerBag en 15m3 container.

21.  Hoeveel plek dien ik vrij te houden voor het plaatsen van de container?
Je moet er rekening mee houden dat het plaatsen van de container 3 autoparkeerplaatsen in beslag neemt. Dit is voor de vrachtwagen die achterwaarts de container rechtuit moet neerzetten en ophalen. De container zelf neemt een ruimte van één parkeerplaats in. Voor een 15 m3 container zijn dat 6 parkeerplaatsen die vrij moeten zijn bij het plaatsen en neemt 2 parkeerplaatsen in beslag.

22.  Tot hoe hoog mag de container worden beladen?
De container mag maximaal 20 cm boven de rand van de container worden beladen en wel zo dat de vracht goed klem en veilig in de container blijft tijdens het transport. Verkeersveiligheid vinden wij erg belangrijk, dus als de chauffeur ter plekke een te hoog beladen container constateert zijn wij gedwongen deze te laten staan en worden er loze rit kosten in rekening gebracht. De kosten voor een loze rit bedragen €75,00 incl. btw voor een 1m3 Big Bag, 3m3 container, 6m3 container, 10m3 container en gesloten 10m3 container. De kozen voor een loze rit bedragen € 90,00 incl. btw voor een 3m3 BiggerBag en 15m3 container.

23.  Wie is er verantwoordelijk voor de container?
Je bent als opdrachtgever verantwoordelijk voor de geplaatste container. In geval van schade aan de container door brand, ernstige schade aan de container zelf, op last van de gemeente, (milieu)politie of brandweer komen voor je rekening. Tevens dien je te allen tijden bij het plaatsen en ophalen van de container te zorgen dat de container vrij staat. Kan de container niet worden geplaatst of worden opgehaald, dan zullen er extra transportkosten in rekening gebracht voor de zgn. loze rit. De kosten voor een loze rit bedragen €75,00 incl. btw voor een 1m3 Big Bag, 3m3 container, 6m3 container, 10m3 container en gesloten 10m3 container. De kozen voor een loze rit bedragen € 90,00 incl. btw voor een 3m3 BiggerBag en 15m3 container.

24.  Hoeveel sloten heb ik nodig voor een afsluitbare container?
Meestal heb je genoeg aan 2 sloten. Een hangslot van 4x3 cm is vaak voldoende. Deze kun je direct bestellen op gamma.nl

25.  Moet ik een vergunning aanvragen voordat ik een container laat plaatsen?
Wetgeving wat betreft het plaatsen van afvalcontainers verschilt per gemeente. Het is lang niet altijd nodig een vergunning aan te vragen, maar neem bij twijfel altijd contact op met je gemeente. Indien een vergunning nodig is, ben je zelf verantwoordelijk voor het aanvragen hiervan.

26.  Mag ik de container zelf verplaatsen
Je mag de container - nadat deze door de chauffeur is geplaatst - niet zelf verplaatsen. Wanneer de container wordt verplaatst naar een andere locatie bestaat de kans dat de chauffeur de container niet meer kan afvoeren bijvoorbeeld vanwege aanwezige ruimte, lantaarnpalen, kabels, riolering etc.


Vragen over aangeboden afval

27.   Kan ik alles in een hout/puin container gooien? 
Ja dat is mogelijk. Wel moet je dat dan eerst kenbaar maken bij onze klantenservice via een e-mail met vermelding van je ordernummer en wij mailen je een factuur zodat je het verschil kunt bijbetalen. LET OP! Als je het niet van te voren kenbaar maakt blijft de container staan en worden er extra transportkosten berekend.

28.  Moet ik extra kosten betalen wegens verboden materialen in mijn container?

De containerinhoud kan worden afgekeurd op basis van niet toegestane afvalstoffen:
a. Tijdens het afvoeren van de container, door de chauffeur.
In dat geval wordt de container niet afgevoerd en wordt er contact met je opgenomen via e-mail of telefoon door de GAMMA-containerservice klantenservice. Daarnaast worden loze ritkosten in rekening gebracht voor het niet kunnen afvoeren van de container. De kosten voor een loze rit bedragen €75,00 incl. btw voor een 1m3 Big Bag, 3m3 container, 6m3 container, 10m3 container en gesloten 10m3 container. De kozen voor een loze rit bedragen € 90,00 incl. btw voor een 3m3 BiggerBag en 15m3 container. Je kunt er voor kiezen het niet toegestane afval af te laden of alsnog aan te bieden tegen meerkosten. 
b. Na het afvoeren van de container, door de verwerker. (bijvoorbeeld omdat het niet toegestane afval onderin de container is aangeboden)
De container wordt verwerkt op basis van het aangeboden afval in de container. Je ontvangt per e-mail de reden van de overtreding. Daarnaast ontvang je per e-mail een aanvullend factuur.

29.   Wat gebeurd er als er een afwijkende lading in de container zit?
Na overleg met de verwerker wordt er een boetebedrag vastgesteld. Dit bedrag bestaat uit de kosten voor de speciale verwerking.

30.  Kan ik mijn koelkast of vriezer in de container gooien?
Nee. Wij raden je aan een koelkast of vriezer zelf bij de gemeente te brengen, of aan te melden, zodat ze de koelkast of vriezer komen halen. Vaak is deze dienst gratis via de gemeente.

- Plaats uiterlijk op vrijdag voor 16:00 je bestelling via GAMMA-containerservice.nl voor plaatsing van de afvalcontainer op zaterdag.
- Afvalcontainers worden enkel in de ochtend geplaatst, tussen 07:00 en 12:00.
- Voor plaatsing op zaterdag rekenen wij een extra toeslag van €10,- inclusief btw per container.
- Afvoeren van een volle container op zaterdag is niet mogelijk. (geldt ook bij een wissel, de volle container wordt na het weekend afgevoerd)
- Op zaterdag is GAMMA-containerservice.nl telefonisch niet bereikbaar. Stuur ons bij vragen of problemen een bericht via het contactformulier.

Bij het verwijderen van de container in opdracht van jouw gemeente en/of politie ben je het gehele orderbedrag kwijt, ook als de container niet of half gevuld is. Tevens komen er extra transportkosten bij.

31.  Mag ik ook zand of grond in de container gooien van gemengd bouw en sloopafval?
Nee. Deze moet apart worden afgevoerd in een container die geschikt is voor zand of grond. Bij de container voor gemengd bouw en sloopafval mag maximaal 10% zand of grond zitten. Kom je boven de 10% of andere vervuiling, dan dien je de extra verwerkings kosten apart bij te betalen. Graszoden of een beetje boomwortels is geen probleem als dit zit vermengd door de grond/zand container.

32.  Hoeveel zand/grond mag er in de container voor schoonpuin zitten?
Maximaal 10%. Dit is gruis afkomstig van het puin. Grond en/of tuinaarde aanbieden in deze container is niet toegestaan.

33.  Welk afval is (niet) toegestaan in mijn afvalcontainer?
De toegestane en niet-toegestane afvalstoffen worden op iedere afvalsoortpagina genoemd.
Kies hieronder een afvalsoort om direct te zien welk afval er binnen de betreffende afvalsoort mag worden aangeboden. Neem bij twijfel altijd contact op!.

34.  Kan ik de afvalsoort wijziging nadat ik een bestelling heb geplaatst?
Ja dat is mogelijk. Wel moet je dat eerst kenbaar maken bij onze klantenservice via een e-mail met vermelding van uw ordernummer en wij mailen je een factuur zodat je het verschil kunt bijbetalen. Helaas is niet mogelijk om de afvalsoort van de container te wijzigen naar grond. Let op! Als je het niet van te voren kenbaar maakt dan kan de containerinhoud worden afgekeurd op basis van niet toegestane afvalstoffen. Dit kan tijdens het afvoeren van container door de chauffeur, hij besluit dan om de container te laten staan en worden er loze ritkosten berekend. De kosten voor een loze rit bedragen €75,00 incl. btw voor een 1m3 Big Bag, 3m3 container, 6m3 container, 10m3 container en gesloten 10m3 container. De kozen voor een loze rit bedragen € 90,00 incl. btw voor een 3m3 BiggerBag en 15m3 container. Daarnaast kan dit ook na het afvoeren van de container door de verwerker.


Overige vragen

35.  Waar vind ik het privacy beleid?
Klik op onderstaande link om het privacy beleid in te zien.
Privacy beleid

36.  Waar vind ik de algemene voorwaarden?
Klik op onderstaande link om de algemene voorwaarden in te zien.
Algemene voorwaarden

37.  Staat je vraag er niet bij?
Stel je vraag via het contactformulier. Wil je direct antwoord op je vraag? Neem dan telefonisch contact met onze klantenservice.

PreZero Copyright PreZero Nederland Holding B.V., Meester E.N. van Kleffenstraat 10, 6842 CV Arnhem